Hi Lovelies....

Hi Lovelies....

September 08, 2009

Maid

Today...I'm in the mood to talk about one of the hottest issue right now... Issues about Indonesia demanding a RM800 for minimum salary for its domestic maids and 1 day off on Sunday. baca sini, sini, sini dan sini.

I'm personally DONT AGREE for the ridiculous demand from Indonesia. Stupid...yes...MEREPEK!!! byk benor gajinya... smpi RM800...kalahkan minah kilang plak.. apa citer... budget balik2 Indon nk trus jadik jutawan la?

gaji tahap SPM pon RM800 tau... apa kelayakan ko nk gaji sebanyak tu? Dah la majikan yg kn byr visa and permit ko...byk songel la pulak kn nk lebeh2? RM450 - RM600 tu dh kira ok lah tu...itupun byk tau considering mkn minum tpt tinggal ko FREE dan ditanggung... harap tlg sket2 jer kt umah..n jaga anak2 majikan...

tak pyh jauh la... my aunt, the closest example. She gives everything to her maid until anak2 dia pon annoyed dgn maid diorg yg dh pon digelar "Nanny McPhee" huk huk huk...dah la bwk ke hulu ke hilir org gaji tu... pg holiday dgn anak2 pon heret gak... kn bertuah tu? siap topup kn credit hp lg tau... tak beruntung tu? bukannya buat kerja dgn btl sgt pon... tak smpi even 30% to PERFECT lgsg...

betul arr ckp Dr Subramaniam, HR Minister...

“We should also stop relying on foreign maids. It is high time we become self-reliant."
Rmi sgt dah warga mereka di Malaysia ni...naik semak tgk diorg bersepah2 merata2... Indonesian maids ajer dh capai jumlah 294,115 org... berapa lak jumlah lelaki2 Indon, pekerja buruh, pekerja kilang, cleaners, perompak, pembunuh, pencuri dan sbgnya??? mesti lbh dr 500,000 org2 dia jer kt sini...

buat jer kerja sendiri... cr cara lain... bagus sgt ker servis org gaji tu smpi layak dibayar RM800 tu? toksah la buang duet...

mcm dlm berita I heard this morning thru HotFm, kerajaan sarankan buka rumah asuhan disetiap pejabat kerajaan. itu satu usulan yg bagus. syarikat swasta pon patut buat mcm tu... jadi pekerja tak pening kepala nk hntr anak2 ke mana...ye tak?

saya mmg taknak amek maid... saya tak percaya dgn maid...apa lg org2 dr sana...saya serik dgn org gaji yg mencuri brg mak saya dulu...

selain tu... saya tak mau maid kerana:
1. nanti suami kena goda dan rampas... mcm dlm drama2 indon tu...diorg kn kejam biler time nk rampas harta dan suami org... kejam giller...

2. ntah apa benda yg dia msk..ntah bersih ntah tidak... tak dijamin

3. geli dgn bau diorg...wekkk

and the lists goes on...malas nk tulis byk2...

saya nk jaga anak saya sendiri... hanya akan panggil org bersihkan rumah 2 minggu sekali jer... takder istilah maid... kalau boleh, elakkan... saya tak mahu tinggal sebumbung dgn org2 yg sy tak suka dan tidak gemari...lgpon, knp sy perlu bawa maid berjalan2 bersama keluarga saya sedangkan mereka hanya PEKERJA sy?? perlu ker bg priority mcm keluarga sendiri? NO WAY...

 
  
 

X.O.X.O

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more



2 comments:

  1. wow..i can see the ANTI in this entry..he3x.
    dura, mish u babe. lama x dgr cite =)

    ReplyDelete
  2. @tashazameri
    taklah anti sgt...hukhukhuk

    ReplyDelete

WuT sAy YoU??

SHout
Back to Top