Hi Lovelies....

Hi Lovelies....

August 16, 2007

Kenapakah?

kenapakah kau sangat2 menyibuk dan menganggu hidupku dipagi2 yg indah nie?.
ko mmg sj cr pasal ek???

bengang sungguh dgn minah indon tue...pagi2 lg dh wat org tension...
mcm nie...this morning..

i kuar dr ofis nk buang sampah besar... sj nk rajinkn diri... kejap lg ada lar sorg minah senget nie...muler2 dia tgh menyapu...nmpk je I berjalan dgn plastik sampah..dia pun ikut I dr blkg...
pelik gak...tp biarlah...

so, I smpi kt rubbish bin tu.. I buang la sampah tu..suddenly this minah menegurku dgn wajah penuh selamber..

-non...sampahnya dibuang disana...lain kali jgn buang disini tau..

pelik...apakah ini? tak boleh buang sampah di tong sampah? aku kah yang bengong atau dia kah yang raja segala bengap?
so...I pun apa lg...bengang arr...apatah lg this case include one stupid Indonesian women!! lg hangin satu badan....

plastik sampah tadi I amik smuler...
-apa dia? sampah ni tak boleh buang kat sini? abis tu buang kat ner?

dengan muka tersengih2 mcm kerang busuk igt I concern la teguran dia tu...
-buang disana, non, sini bukan tptnya buang sampah...

so...I pun start nk menyinga...
-hey...ini aper? ini bukan tong sampah? management tak tulis kat sini pon tak boleh buang sampah...lgpon...ko ni saper? apa keje ko kat sini? cleaner kan? kutip sampah, buang sampah nie keje ko kn? ko sj nk mengelat eh? klu kau rasa aku salah buang sampah kat sini...aku nak kau pg jumper management, suruh letak tanda kat sini...JANGAN BUANG SAMPAH DISINI... aku bg smpi lusa...klu lusa tak ada tanda tu...aku akan buang sampah kat mana pun yg aku suka...paham? sekarang, ko amik smph ni, buangkan skali kt maner yg ko suka nk buang... kau tak keje utk aku n aku tak keje utk ko...so jgn ganggu aku lain kali...ikut2 orang plak..eee...creepy...klu tak aku bgtau bos kau...nak?

huiii...seperti roket I berkater2...tak pedulik apa dah...tak tau la dia paham ke tak...tp muka dia tercengang2 gak arr...nasib dia arr...malas nk tgk muka dia, I pon blah dr situ...

maybe ada yg akan kata I sgt bias n tak berperikemanusiaan...ye ke? for me...I sebg rakyat malaysia ada hak...mana ley diperbodohkan org luar tak sedar diri mcm tu...I dont like Indonesian people who came here...so tak sedar diri...kenapa lar kerajaan menggalakkan kemasukan buruh asing rmi sgt kt Malaysia nie...diorg ni menyemak tau...blum lg kire pasal perosak rumahtangga org...perogol..penjenayah...

No comments:

Post a Comment

WuT sAy YoU??

SHout
Back to Top